Jiřina Kavková (Kurzy.cz)
O nás  |  19.07.2002 15:42:09

Kdo jste?!

 

Profil uživatelů portálu AliaWeb finance

Podle zjištěných výsledků jsou hlavními uživateli portálu AliaWeb finance převážně muži v produktivním věku, s nadprůměrnou vzdělanostní strukturou. Polovinu tvoří vysokoškoláci v zaměstnaneckém poměru, pracující převážně v oboru financí, IT, marketingu a obchodu, výroby a provozu. Čistý osobní příjem značně převyšuje průměr a pětina z uživatelůpříjem nad 25.000,- . Většina žije ve velkých městech a pochází z celé republiky. Přístupem k internetu disponují uživatelé dominantněji ze zaměstnání, velkou měrou i z domova. Internet využívají cíleně pro komunikaci e-mailem, vyhledávání informací pro osobní využití a pro práci - o zboží a službách, dále zábavě, diskuzích a on-line nákupech. Přímý nákup prostřednictvím internetu uskutečnilo za posledních 6 měsíců téměř 53% dotázaných. Jedná se o nákup knih, hudebních či video nosičů, hw a sw, zájezdů a elektroniky. Veskrze pozitivně hodnotili uživatelé stránky AliaWeb finance. Z více než 80% jsou spokojeni s kvalitou obsahu, s navigací, praktičností, užitečností, celkovým vzhledem, rozdělením, rozsahem, důvěryhodností, aktualizací, vyhledáváním a službami jsou spokojeni na 60 - 75% procent. Méně spokojení jsou s množstvím reklamy a s načítáním stránek. Jako “nevyhovující” tyto aspekty označilo pouze necelých 10% uživatelů.

Seznamte se podrobněji s aktuálními výsledky výzkumu iMonitor z června 2002, od Taylor Nelson Sofres Interactive.

 

 

Sociodemografická struktura uživatelů stránek

Pohlaví

 

Jaké je Vaše pohlaví?

platné %

Muži

83,0

Ženy

17,0

Celkem

100,0

Komentář:

V celkovém průměru jsou 83% návštěvníků WWW médií skupiny AliaWeb finance (dále jen AliaWeb) muži. To výrazně nevybočuje z průměrných výsledků dalších sledovaných médií.

Na otázku odpovídali všichni respondenti.

 

Věková struktura

Kolik je Vám let?

platné %

Komentář:

Věková struktura uživatelů AliaWeb je ve srovnání s celkovými výsledky posunuta mírně nahoru, to znamená směrem ke starší populaci. To je ovlivněno především zaměřením WWW média na ekonomicky aktivní uživatele.

Na otázku odpovídali všichni respondenti.

12 - 19 let

3,3

20 - 23 let

6,0

24 - 27 let

13,8

28 - 32 let

23,5

33 - 38 let

21,1

39 - 43 let

7,7

44 - 49 let

12,1

50 a více let

12,4

Celkem

100,0

 

Vzdělanostní struktura

Jaké je Vaše nejvyšší dokončené vzdělání?

platné %

Základní (i nedokončené)

2,5

Střední bez maturity, vyučen/a

7,4

Střední s maturitou

42,3

Vysokoškolské

47,8

Celkem

100,0

 

Komentář:

Vzdělanostní struktura uživatelů koresponduje se zaměřením webu: převládají lidé vysokoškolsky vzdělaní (plná polovina uživatelů) a s maturitou. Lidé s neúplným středním vzděláním tvoří mezi uživateli spíše vyjímku.

Na otázku odpovídali všichni respondenti.

 

Příjmová struktura – čistý osobní měsíční příjem

Jaký je váš osobní čistý měsíční příjem?

platné %

Komentář:

Příjmová struktura uživatelů AliaWeb koresponduje se skutečností, že většina uživatelů žije ve velkých sídlech, kde jsou příjmy obvykle nad celkovým průměrem. Za pozornost přesto stojí více než pětina uživatelů s výrazně nadprůměrnými příjmy (nad 25.000 ).

Na otázku odpovídali všichni respondenti.

Nemám vlastní příjem

5,4

Do 10 000

15,5

10 001 - 17 500

34,5

17 501 - 25 000

22,0

25 001 - 30 000

5,7

30 001 a více

16,9

Celkem

100,0

 

Ekonomická aktivita

Vyberte prosím vaši pozici z hlediska zaměstnání:

platné %

Komentář:

Jsem v zaměstnaneckém poměru

69,1

Převládající typ ekonomické aktivity dokresluje profil uživatelů AliaWeb: jedná se především o ekonomicky aktivní uživatele, více než dvě třetiny z nich jsou zaměstnanci. Počet samostatně výdělečně činných je oproti celkovému průměru vyšší, počet podnikatelů celkově je vyšší než na serverech bez výrazného obsahového zaměření.

Jsem soukromý podnikatel/ka bez zaměstnanců

12,3

Jsem soukromý podnikatel/ka s 1-9 zaměstnanci

4,3

Jsem soukromý podnikatel/ka s 10 a více zaměstnanci

1,5

Jsem nezaměstnaný

1,9

Jsem důchodce (nepracující)

0,9

Jsem v domácnosti

0,3

Jsem student, žák, učeň

9,6

Celkem

100,0

Na otázku odpovídali všichni respondenti.

 

Jaké je vaše pracovní zaměření?

platné %

finance

20,1

výroba a provoz

16,3

IT

15,2

marketing a obchod

15,2

administrativa

9,7

vrcholový management

3,5

správní oddělení

3,5

ostatní

16,6

Celkem

100,0

Komentář:

Tato informace je doplňkem k ekonomické aktivitě. Výsledky charakterizují pracovní zaměření ekonomicky aktivních uživatelů AliaWeb (v rámci organizace jejich zaměstnavatele či jejich vlastního podnikání).

Na tuto otázku odpovídali pouze ekonomicky aktivní respondenti.

 

Region místa bydliště

V jakém z regionů ČR trvale žijete?

platné %

Komentář:

Vzhledem k cca 25% respondentů, kteří na tuto otázku neodpověděli, a nízkému absolutnímu zastoupení jednotlivých regionů (krajů) uvádíme sloučené hodnoty pro Prahu, zbytek Čech, Moravu a zahraničí. Jak je zřejmé, uživatelé AliaWeb pocházejí nejen z Prahy, ale z celé republiky (návštěvníků ze zahraniční – včetně Slovenska – je zde minimum).

Na otázku odpovídali všichni respondenti.

Praha

28,3

Čechy (mimo Prahu)

32,4

Morava

38,5

zahraničí

0,8

Celkem

100,0

 

Velikost místa bydliště

Jaká je velikost sídla (města či obce), ve kterém máte trvalé bydliště?

platné %

Komentář:

Do 999 obyvatel

7,7

Téměř polovina uživatelů AliaWeb žije v sídlech s více než 100.000 obyvateli, naopak jen cca třetina v sídlech s méně než 20.000 obyvateli. I to svědčí o typickém profilu uživatele jako vzdělaného ekonomicky aktivního člověka, spíše muže, z většího města.

Na otázku odpovídali všichni respondenti.

Od 1 000 do 4 999 obyvatel

10,5

Od 5 000 do 19 999 obyvatel

14,2

Od 20 000 do 99 999 obyvatel

20,9

Nad 100 000 obyvatel

46,8

Celkem

100,0

 

Charakteristiky respondentů jako uživatelů internetu

Dostupnost připojení na internet

Z jakých míst máte přístup k internetu?

mám přístup

a využívám jej

mám přístup,

ale nevyužívám jej

nemám

přístup

celkem

ze zaměstnání

71,1

6,4

22,5

100,0

z domova

70,2

4,3

25,5

100,0

ze školy

10,0

3,0

86,9

100,0

z jiného místa

5,2

1,5

93,3

100,0

Komentář:

Většina uživatelů AliaWeb disponuje jak připojením ze zaměstnání, tak z domova. Faktem zůstává, že dominantním místem připojení při přistupování na stránky AliaWeb je zaměstnání, jak ukazuje i kruhový graf na této straně. Podíly jednotlivých přípojných míst také korespondují s popsaným profilem uživatelů z hlediska ekonomické aktivity resp. neaktivity (podíl studentů).

Na obě otázky (na této straně) odpovídali všichni respondenti.

 

Aktuální připojení na internet

Odkud jste právě nyní připojen/a k internetu?

platné %

ze zaměstnání

60,4

z domova

35,0

ze školy

3,1

z jiného místa

1,5

Celkem

100,0

 

Činnosti na internetu

K jakým činnostem vy osobně používáte internet?

často

občas

nikdy

celkem

Komentář:

e-mail, příjem a posílání pošty

83%

17%

100%

Čemu se na internetu věnují uživatelé médií skupiny AliaWeb? Jednotlivé typy činností v grafu i tabulce jsou řazeny sestupně podle podílu uživatel, kteří se jim věnují často. U typů informací výraz “jiných” znamená “jiných, než informací o zboží a službách”.

Odpovídali všichni respondenti, základem pro výpočet procent je plný počet respondentů (celý soubor). Hodnota 0% znamená, že hodnota po zaokrouhlení je menší než 1. Prázdné pole v tabulce znamená, že tuto variantu nezvolil žádný respondent.

hledání jiných informací pro své osobní využití

60%

39%

0%

100%

hledání jiných informací pro své zaměstnání

56%

39%

5%

100%

hledání informací o zboží a službách

47%

52%

1%

100%

zábava

23%

64%

13%

100%

diskuse

9%

38%

53%

100%

surfování bez konkrétního cíle

7%

49%

44%

100%

přímý nákup přes internet

3%

47%

50%

100%

 

Nakupování na internetu

Koupil/a nebo objednal/a jste v posledních 6 měsících něco prostřednictvím internetu?

platné %

Nakoupili cokoli v posledních 6 měsících

52,9

Nenakoupili v posledních 6 měsících

47,1

Celkem

100,0

Komentář:

Přibližně polovina uživatelů AliaWeb uvádí, že za posledních 6 měsíců nakoupila online. To ve srovnání s celým českým internetem charakterizuje aktivní část jeho uživatelů, v souvislosti s popsaným profilem uživatelů AliaWeb se nejedná o nijak překvapivé zjištění.

Na otázku odpovídali všichni respondenti.

 

Koupil/a nebo objednal/a jste v posledních 6 měsících něco prostřednictvím internetu?

 

ano v %

Hudební CD, knihu, DVD či videokazetu

25,2%

Počítačové příslušenství nebo programy

16,7%

Dovolenou, zájezd

11,9%

Spotřební elektroniku

8,8%

Letenku

7,0%

Domácí elektrospotřebič (pračku, ledničku)

6,7%

Něco jiného

25,5%

 

Komentář:

Údaje vycházejí z odpovědí celého souboru respondentů pro jednotlivé položky zboží a služeb. Odpovídali všichni respondenti, základem pro výpočet procent je plný počet respondentů (celý soubor).

 

Hodnocení stránek

Spokojenost s jednotlivými aspekty stránek – AliaWeb finance celkově

Jak jste spokojen/a či nespokojen/a s touto WWW stránkou?

je vyhovující, jsem

velmi spokojen/a

jsem spíše

spokojen/a

mělo by se zlepšit,

mám výhrady

mělo by se

určitě zlepšit,

je nevyhovující

nedokážu

posoudit

celkem

úroveň kvality obsahu

23,7%

61,1%

4,9%

1,2%

9,1%

100,0%

jednoduchost pohybu na stránkách (navigace)

23,4%

52,0%

12,5%

1,8%

10,3%

100,0%

praktičnost a užitečnost informací na stránkách

26,7%

48,6%

11,2%

1,8%

11,6%

100,0%

celkový vzhled (design) stránky

14,9%

59,6%

12,5%

2,1%

10,9%

100,0%

rozdělení stránky na logické celky

19,5%

54,4%

13,7%

1,5%

10,9%

100,0%

rozsah informací na WWW stránce

22,5%

47,7%

15,2%

1,2%

13,4%

100,0%

důvěryhodnost údajů

19,8%

49,8%

8,8%

1,2%

20,4%

100,0%

aktualizace stránek

22,2%

46,2%

12,8%

1,8%

17,0%

100,0%

možnosti vyhledávání na stránkách

13,4%

54,1%

15,8%

2,4%

14,3%

100,0%

rozsah služeb na WWW stránce

12,2%

52,9%

14,3%

2,4%

18,2%

100,0%

použití nových technologií na stránkách

10,0%

49,8%

13,1%

1,2%

25,8%

100,0%

čas potřebný pro nahrání a zobrazení stránky

15,5%

42,2%

23,7%

8,2%

10,3%

100,0%

objem reklamy

7,3%

38,3%

23,7%

9,4%

21,3%

100,0%

Komentář:

Tabulka i graf (na následující straně) shrnují hodnocení uživatelů souhrnně pro všechny sledované sekce AliaWeb.

Nejméně spokojení jsou uživatelé s množstvím reklamy na stránkách a s rychlostí jejich načítání. Jedná se o obecný fenomén mezi českými uživateli internetu, který však nepramení pouze ze subjektivních pocitů uživatelů, ale i ze skutečnosti, tedy z proporce reklamní plochy na stránkách a rychlostí načítání. Není bez zajímavosti, že tyto dvě věci uživatelé často spojují dohromady.

Celkovým závěrem může být převládající spokojenost uživatelů s většinou sledovaných parametrů, a to i pokud vezmeme v úvahu značný počet nerozhodnutých uživatelů (v případě hodnocení používání nových technologií a důvěryhodnosti údajů tento počen nepřekvapí).

Na tyto otázky odpovídali všichni respondenti.

 

Čtenost vybraných titulů denního tisku

Jak často čtete nebo kupujete následující tituly denního tisku?

denně

několikrát

týdně

několikrát

měsíčně

méně často

nebo vůbec ne

celkem

Mladá Fronta Dnes

21,3%

23,1%

28,3%

27,4%

100,0%

Hospodářské Noviny

22,2%

14,3%

20,4%

43,2%

100,0%

Lidové Noviny

7,3%

6,1%

14,0%

72,6%

100,0%

Právo

4,9%

6,4%

12,2%

76,6%

100,0%

Blesk

1,8%

2,1%

7,6%

88,4%

100,0%

Super

1,2%

0,3%

5,2%

93,3%

100,0%

Sport

0,6%

0,9%

7,6%

90,9%

100,0%

Komentář:

Čtenost vybraných titulů denního tisku dokresluje portrét uživatelů AliaWeb finance. Vybrány jsou celostátní tituly s nejvyšším nákladem. Tabulka i graf obsahují tituly denního tisku seřazené podle podílu čtenářů, kteří titul čtou alespoň několikrát týdně. Kategorie “denně” byla upřesněna jako “ve dnech, kdy příslušný titul vychází”.

Odpovídali všichni respondenti, základem pro výpočet procent je plný počet respondentů (celý soubor).

 

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

06.12.2018Kdo je kdo v IT světě JOBSTACK.IT (JOBSTACK.IT)
22.05.2018Dolarová ozvěna aneb Nebyl čas zkoumat, kdo je kdo ... Research (Česká spořitelna)



Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688